Conception of the national-regional component of geo-ecological education and its realization in the Republic of Sakha (Yakutia)
Концепция национально-регионального компонента геоэкологического образования и пути ее реализации в Республике Саха (Якутия)
Conception of the national-regional component of geo-ecological education and its realization in the Republic of Sakha (Yakutia)
Статья в журнале
Русский
Библиогр. в конце ст. (15 назв.)
91(07)
геоэкологическое образование; экологическое образование; Республика Саха (Якутия); национально-региональный компонент; экологизация образовательных учреждений; формирование экологически ориентированной школы; система геоэкологического краеведения
Народное образование. Педагогика / Общеобразовательная школа. Педагогика общеобразовательной школы
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. – 2005. – Т. 2, N 2
С. 95-104
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова
Якутск, Северо-Восточный федеральный университет
2222-5404 (print)
РИНЦ 2017: 0,237
Conception of the national-regional component is directed to humane, social and active paradigms of education. Scientific methods of its realization at secondary schools revealed: a.ecolozation of educational institution institutions (setting up ecologically oriented schools, in which the whole pedagogical system in connected with ecological aspects); b.system of geo-ecological study of local lore including all the children, as far as possible. It can be realized by compulsory or optional education.
Кривошапкина, О. М. Концепция национально-регионального компонента геоэкологического образования и пути ее реализации в Республике Саха (Якутия)=Conception of the national-regional component of geo-ecological education and its realization in the Republic of Sakha (Yakutia) / О. М. Кривошапкина // Вестник Якутского государственного университета им. М. К. Аммосова. – 2005. – Т. 2, N 2. – С. 95-104.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки