Количество страниц: 2 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование.
Егоров, В. А. Уважаемые коллеги! : [поздравление с 80-летием со дня образования Института развития образования и повышения квалификации имени С. Н. Донского-II] / Владимир Егоров // Учительский вестник. – 2019. – N 09 (605). – C. 1.
Количество страниц: 2 с.
- Общий отдел > Общие вопросы науки и культуры,
- Общий отдел > Организации и прочие типы объединений. Ассоциации. Конгрессы. Выставки. Музеи,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩИЙ ОТДЕЛ > Общие вопросы науки и культуры,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩИЙ ОТДЕЛ > Организации и прочие типы объединений. Ассоциации. Конгрессы. Выставки. Музеи,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование.
Егоров, В. А. Успехов и удачи! : [о республиканской научной конференции "Шаг в будущее", Якутск] / Владимир Егоров // Юность Севера. – 2020. – N 3 (2923), 17 января. – С. 2.
Количество страниц: 2 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Управление предприятиями. Организация производства, торговли и транспорта,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Управление предприятиями. Организация производства, торговли и транспорта.
Егоров, В. А. Выбор профессии - ответственное дело : [о Транспортном техникуме в поселке городского типа Нижний Бестях] / Владимир Егоров // Юность Севера. – 2020. – N 6 (2928), 7 февраля. – С. 2.
Количество страниц: 2 с.
- Общий отдел > Организации и прочие типы объединений. Ассоциации. Конгрессы. Выставки. Музеи,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩИЙ ОТДЕЛ > Организации и прочие типы объединений. Ассоциации. Конгрессы. Выставки. Музеи,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование.
Егоров, В. А. Ваш ориентир будущего! : [о VII Открытом региональном чемпионате "WorldSkills Russia", Якутск] / Владимир Егоров // Юность Севера. – 2019. – N 50 (2920), 13 декабря. – С. 2.
Количество страниц: 4 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Неврология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Неврология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование.
The ability to conduct the lumbar puncture is one of the most important practical skills in Neurology. The lumbar puncture is used widely for diagnostic and therapeutic objectives. In addition to the technical difficulties, young physicians often face the psychological problems related to the uncertainty and fear of the procedure failing. Interactive teaching methods are an important step in the physician training. Lecturers at the Department of Neurology and Psychiatry hold the lumbar puncture training classes in the Simulation Center of the Medical Institute, M.K. Ammosov North-Eastern Federal University. The training is conducted on the lumbar puncture simulator which can provide the visual and tactile sensations identical to those obtained in clinical practice. The classes are held with clinical residents, interns, students in the classroom of basic practical skills. The practice consists of three stages: introduction, practical part and discussion. In the practical part the lecturer demonstrates the lumbar puncture technique on the simulator. Then the student conducts manipulation under the lecturer’s supervision. During the manipulation, the lecturer points out errors to the student. In case of an unsuccessful attempt, the procedure must be repeated. The lumbar puncture skill is counted if the procedure has been made by the student himself. In the third part of the practice, the group led by the lecturer discusses the practical work, analyzes the errors and debates the future actions. Thus, the interactive learning is a productive method in the higher medical education system. The simulator training skills improve the professional competence of the physician and it is necessary for the further clinical activities
Николаева, Т. Я. Интерактивные методы обучения в неврологии / Т. Я. Николаева, С. А. Чугунова, Э. Э. Конникова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 55-58.
Количество страниц: 4 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина.
The issues of organizing the students’individual work and education in the modern conditions of globalization, snowballing growth of information technologies, mass distribution of insobriety, alcoholism, smoking, drug addiction, local wars, and various American sanctions are topical. The goal of the report is to share the thoughts and experience in organizing the students’ individual work and education at the course of pathological anatomy of the NEFU Medical Institute. Since 1977, we have introduced in the educational process the definition of pathological anatomy as a science, which favors conscious coverage of the pathological anatomy fundamentals. To control the students’ individual work, we have introduced three copybooks to be brought to each class with the completed assignments: the protocols of morphological examination, a copybook for lectures and a copybook for individual work on the topics of pathological anatomy. In conclusion, it should be noted that defining pathological anatomy as a science is of key significance in the students’ individual work; it assists conscious acquisition of the pathological anatomy fundamentals and forms the clinical-anatomic thinking of the future doctors. The formation of patriotism and sober lifestyle is important for the patriotic, spiritual and moral education of students; knowing Russian anthem is the key instrument here. We suggest to hold a conference, conversations and meetings with the participants of the Great Patriotic War (WWII) and labor veterans, dedicated to the 75th Anniversary of Victory in the Great Patriotic War
Башарин, К. Г. Современные формы организации самостоятельной работы и воспитания студентов на кафедре нормальной и патологической анатомии / К. Г. Башарин // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 83-86.
Количество страниц: 4 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Фтизиатрия,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Дерматология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Дерматология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Фтизиатрия.
Providing high quality education based on matching the current needs of the individual, the society and the state is the most important task of the Russian educational policy. The article is devoted to one of the most important issues of modern education - the development of independent activity of students on the course of Phthisiology at the Department of IDTD MI NEFU. It analyzes the educational technology of out-of-class independent work of students. One of the goals of the course of Phthisiology at the department IDTD is the introduction of educational technologies and differentiated criteria for independence of students depending on the specialty and type of activity. The applied educational technology is: the solution to multi-level tasks (tasks correspond to the sections of the curriculum on the course of Phthisiology, and classify as the reconstructive type tasks, allowing to evaluate and diagnose skills, and also to synthesize, analyze, summarize the factual and theoretical material with the formulation of specific conclusions, finding cause-and-effect relationships and creative level, allowing to evaluate and diagnose skills to integrate knowledge of various fields, to argue their own point of view). The set tasks allow monitoring of progress and to evaluate the progress in studying the course. Contextual learning is a technology designed for use in high school focused on vocational training of students and implemented by the system using the professional context, the gradual saturation of the educational process for professional activities. This training is applied during the course in the form of lectures on prevention of tuberculosis in the various age groups, from primary school age to university students of senior courses). Contests in the subject (addressing not only theoretical questions of history of tuberculosis, etiology and pathogenesis, but also a full analysis of a specific patient with discussion of diagnosis, differential diagnosis, treatment and prevention). Such methods of independent extracurricular work of students on the course of phthisiology lead to high motivation for learning, the maintenance of pace of learning, social and academic integration, and development of cognitive skills
Внеаудиторная самостоятельная работа студентов на курсе фтизиатрии кафедры инфекционных болезней, фтизиатрии и дерматовенерологии / Н. А. Гуляева, М. В. Егорова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 87-90.
Количество страниц: 6 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Педиатрия,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Патология. Клиническая медицина > Педиатрия.
Independent work of students is one of the most important elements of training in high school. At Medical Institute, we pay great attention to effective system of independent work of students, monitoring of individual educational and professional activities of future doctors. The effectiveness of the student’s independent work is due to three main factors - organization, provision, and control. At the same time, the effectiveness of independent work depends on the motivation of students; their understanding and ability to learn independently, to supplement their knowledge. The article describes the study among senior students of therapeutic department of Medical Institute to identify the students’ attitude to carrying out independent work and evaluation of independent work efficiency. The results of the survey revealed that students understand the necessity to perform independent work, but at the same time, experience some difficulties in organizing themselves for independent work. For a successful educational process we can recommend the following measures to improve the efficiency of using various forms of independent work: to give students more time to direct contact with sick children during supervision, to set a clear task in carrying out independent work, and continuously monitor and encourage for quality work. The survey conducted shows that self-education develops in students such qualities as discipline, effort and persistence, thoroughness and commitment, and teaches a process of communication with patients and independent clinical thinking. Thus, individual work contributes to the formation of the necessary qualities for the formation of the future doctor
Организация самостоятельной работы студентов лечебного отделения по дисциплине "Педиатрия" / С. Ю. Артамонова, А. М. Аммосова, С. В. Маркова [и другие] // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 91-95.
Количество страниц: 4 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование.
Макарова, А. "Вызывая стремление к истине, правде, добру..." : Якутское епархиальное женское училище / Аграфена Макарова, аспирантка кафедры истории России ИФ ЯГУ // Илин. — 2001. — N 3-4 (26-27). — С. 23-26.
Количество страниц: 6 с.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Профессиональное и среднее специальное образование,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров.
Кузьмин, В. Р. Развитие системы высшего и среднего профессионального образования и подготовка научных кадров в Республике Саха (Якутия) / В. Р. Кузьмин // Наука и образование. – 1996. – N 1, март. – С. 22-27.