
Информационно-коммуникационные технологии как средство развития самостоятельности младших школьников = Information and communication technologies as a means of developing the independence of primary school children
Оконешникова Надежда Владимировна (Научный руководитель)
Статья в сборнике трудов конференций
Русский
373.3:004
информационно-коммуникационные технологии; образовательное учреждение; интернет - ресурс; интерактивные образовательные программы; образовательные программы; information and communication technologies; educational institution; Internet resource; interactive educational programs; educational programs
This article is devoted to the use of information and communication technologies (ICT) in the education of younger schoolchildren in order to develop their independence. The article discusses the advantages of using ICT in the educational process, as well as methods and techniques that allow children to develop skills of independent work with computers and Internet resources. Special attention is paid to the use of interactive educational programs and games that help children learn knowledge and develop skills in a playful way. The research results show that the use of ICT in the education of younger schoolchildren contributes to the development of their independence and increased motivation to learn.
Нефедова, А. Д. Информационно-коммуникационные технологии как средство развития самостоятельности младших школьников / А. Д. Нефедова ; научный руководитель Н. В. Оконешникова ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 423-426.
Войдите в систему, чтобы открыть документ