
Дистанционное обучение в информационно-образовательной среде: планирование системы уроков химии = Оnline learning in the information and educational environment: planning chemistry lessons system
Статья в журнале
Русский
373.5.016:54(571.56)
10.25587/2587-5604-2024-4-90-100
информационное общество; цифровая дидактика; информационно-образовательная среда; дистанционное обучение; педагогические технологии; онлайн-занятие; "перевернутый класс"; цифровой образовательный ресурс; тематическое планирование; урок; information society; digital didactics; information and educational environment; online learning; pedagogical technologies; online lesson; "flipped classroom"; digital educational resource; thematic planning; lesson
The information component of human culture as a whole is of crucial importance in the modern world. Lifelong learning in a digital educational environment becomes a condition for personal development. An important form of learning in the information society is online learning, where the interaction of the educational process subjects is carried out online. The understudied theory of learning in the digital environment and the practice of implementing online learning need the research in this area. Particular difficulties arise in online learning of sciences, such as chemistry. The practical part of the article describes an example of systematic planning of lessons in organic chemistry. Thematic planning of lessons in the section "Nitrogen-containing organic compounds. Polymer chemistry" is presented in a traditional face-to-face format and using distance learning. The lessons are organized based on the pedagogical technology of "flipped classroom".
Матаннанова, А. Н. Дистанционное обучение в информационно-образовательной среде: планирование системы уроков химии / А. Н. Матаннанова, Е. П. Трифонов ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия "Педагогика. Психология. Философия" - 2024. - N 4 (36). - С. 90-100.- DOI: 10.25587/2587-5604-2024-4-90-100
DOI: 10.25587/2587-5604-2024-4-90-100
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Общеобразовательная школа. Дошкольные учреждения,
- Математика. Естественные науки > Химия. Кристаллография. Минералогия,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Общеобразовательная школа. Дошкольные учреждения,
- НАУКА ЯКУТИИ > МАТЕМАТИКА. ЕСТЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Химия. Кристаллография. Минералогия.
- 1. Корнилов Юрий Вячеславович, Угаров Леонид Олегович. Применение иммерсивных технологий для обучения студентов действиям в чрезвычайных ситуациях в образовательных учреждениях = The use of immersive technologies in emergency response training for students in educational institutions
- 2. Жондорова Галина Егоровна. Становление университетского филологического образования в Якутии = Formation of university philological education in Yakutia
- 3. Панина Светлана Викторовна, Донская Ариадна Андреевна, Петрова Милана Николаевна, Борисова Екатерина Петровна. Содействие профессиональной медицинской ориентации школьников = Promoting professional mediсal career in schoolchildren
- 4. Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова, 2024, №1 (95)
- 5. Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова, 2024, №4 (98)
Войдите в систему, чтобы открыть документ