Использование семиотической технологии обучения на уроках биологии как способа = Using semiotic teaching technology in biology lessons as a way of individualized learning

Использование семиотической технологии обучения на уроках биологии как способа = Using semiotic teaching technology in biology lessons as a way of individualized learning
Статья в журнале
Русский
372.857
семиотика; технология обучения; множественный интеллект; средства обучения; индивидуализация; semiotics; teaching technology; multiple intelligences; teaching tools; individualization
В статье рассматривается методика использования семиотической технологии обучения на уроках биологии, основанной на теории множественного интеллекта Говарда Гарднера как способа реализации личностно-ориентированного подхода в обучении и развития умственных способностей обучающихся с учетом их индивидуальных особенностей и адаптации к новым ситуациям.
The article discusses the methodology of using semiotic teaching technology in biology lessons, based on Howard Gardner’s theory of multiple intelligences asa way to implement a personality-oriented approach to teaching and develop students’ mental abilities, taking into account their individual characteristics and adaptation to new situations.
The article discusses the methodology of using semiotic teaching technology in biology lessons, based on Howard Gardner’s theory of multiple intelligences asa way to implement a personality-oriented approach to teaching and develop students’ mental abilities, taking into account their individual characteristics and adaptation to new situations.
Данилова, М. П. Использование семиотической технологии обученияна уроках биологии как способа / М. П. Данилова ; АОУ РС (Я) ДПО "Институт развития образования и повышения квалификации им. С. Н. Донского-II" // Народное образование Якутии. - N 3 (132). - C. 122-127.
Войдите в систему, чтобы открыть документ